Церковный календарь

случайная икона

Патриарх Никон страница - 63

Л.70 Яко не подобает осуждати кого прежде даже Начертание Н в каллиграфическом исполнении (фото 5, 16-я строка сверху/ Формула Правила - НП 24 (начало главы). Л. 70 ветхий, на левом поле пятно.

Иоан27 Глагола Никодимъ, пришедыи к Нему нощию, увесть опасно, яже283 аще и мнози суть оглаголующии.

Иоан 182 Ведыи же Июда, предаяи, яко множицею собирашеся Иисусъ тамо со ученики Своими и приемъ с пиру от архиереи и фарисеи слуги, приходить тамо со светилы и свещами и оружии . Иисусъ убо ведыи вся грядущая на Нь, изшедъ рече им: кого ищете. Отвещаша Ему: Иисуса Назорея. Глаголетъ имъ Иисус: Азъ есмь.

И помале . С пира же и тысященачалникъ и слуги июдеистии яша Иисуса и связаша Его, и отведоша Его ко Анне первое. Архиереи же вопроси Иисуса о ученицехъ и о учении Его. Отвеща ему Иисусъ: Азъ не обинуяся глаголахъ миру.

И помале. Аще зле глаголахъ, свидетелствуи о зле, аще же добре, что Мя биеши.

Въниде же в преторъ паки Пилатъ и гласи Иисуса, и рече Ему: Ты ли еси царь июдеискии. Отвеща ему Иисус: о себе ли сие глаголеши или инии Teбе рекоша о Мне. Отвеща Пилатъ: еда азъ июдеанинъ есмь; родъ Твои архиерее предаша Тя мне, что еси сотворилъ. Паки рече Пилатъ: убо царь ли еси Ты. Отвеща Иисус: ты глаголеши, яко царь есмь Азъ. Азъ на сие родихъся и на сие приидохъ въ миръ, да свидетелствую о истина. Всякъ сыи от истины слушаетъ гласа Моего.

Глаголетъ Ему Пилатъ: что есть истина. И сия реке, паки изыде ко июдеомъ, и глаголетъ имъ: азъ ни единыя вины обретаю в Нем. Есть же обычаи вамъ, да единаго вам отпущу на Пасху. Хощете ли, да отпущу вамъ царя июдеиска. Возопиша же паки вси, глаголющи: не Сего, но Варавву. Бе же Варавва разбоиникъ.

Тогда убо Пилатъ поятъ Иисуса и бии. И воини с пълетше венецъ от терния, возложиша на л. 71 главу и ризою порфирною облекоша Его, и глаголаху: радуйся царю июдеискии и даяху Ему заушения. Изыде же паки Палатъ вонъ, и глагола им: се извохду Его вамъ вонъ да разумеете, яко в Нем ни единыя вины обретаю. Изыде убо вонъ Иисус, нося терновъ венецъ и багряну ризу. И глаголетъ имъ : се Человекъ. Егда же видеша Его архиерее и слуги, возопиша глаголюще: распни, распни. Глаголетъ имъ Пилатъ: приимите Его вы и разпните, азъ бо не обретаю в Нем вины. Отвещаша ему июдее: мы законъ имамы и по закону долженствуетъ умрети, яко Себе Сына Божия сотвори. Егда же Пилатъ слыша се слово, паче убояся. И вниде в преторъ паки, и глаголетъ Иисусови: откуду еси Ты. Иисус же отвага не даде ему. Глаголетъ убо Ему Пилатъ: мне ли не глаголеши, не веси ли, яко власть имам распяти Тя и власть имам пустити Тя. Отвеща Иисус: не имаши власти ни единыя на Мне, аще не бы тебе дано свыше. Сего ради предавый Мя тебе болии грехимать Сия вся, благочестивыи царю, разсмотривше поразумеи: ниже царемъ именовался Христос где есть, но все по оболганию. Но нигдеже на се свидетелство есть, но Пилатъ Того вопроси: царь ли еси Ты. Отвеща ему Иисус: ты глаголеши, яко царь Азъ есмь, а не Самъ Собою, ниже Сыномъ Божиимъ Самъ Собою где, но вы глаголете рече, яко Азъ есмь. Ниже о церкви созданнеи глаголалъ что любо яко разорю, но разорите церковь сию, и треми денъми воздвигну ю. Се же глагола о церкви Тела Своего. И приложили: слышахомъ, яко гл(аго-л)етъ, разорю церковь сию рукотворенную и треми денъми воздвигну ю. Зри, христианнеишии царю, ниже въ таковои лютои зависти июдеи не по закону что любо и без свидетелства содрано, или не сущу ту, аще и все неправедно завистию июдеискою сотворено. Того ради рече: предавыи Мя тебеболии грехъ понесетъ. Тако и здесь смути-выи твое благородие болии грехъ понесетъ.

1 Заглавная буква выполнена чернилами. Так в рукп.; правильно: Пилат. Далее в выписке пропущено Пилат. Не указана ссылка; см: Иоан 19, 61.

л. 72 Аще ли того ради мя хощетъ осудити, еже собранный по твоему государеву указу Соборъ и по сложенному ихъ свитку, его же имамы образъ, для единаго отхождения нашего, то уже подобаетъ и самого Христа извергнути, еже множицею отходилъ зависти ради июдеискои, и святаго Предтечю, и вся святыя апостолы и пророки, и святыя вся, и Святое Евангелие, и вся святыя книги. От нихъ же мало нечто на память твоему благородию въпишемъ.

Василии Яко достоитъ вовремя удалятися навету Великии ющихъ. Попустивыи бо въпасти во искушение изводство творити, иже волю Божию молитвою просити .

1 Закапана чернилами буква и. Закапана чернилами буква t. Так в рукп.; см. Комментарий к Правилу - НП25. - Формула Правила - НП 25 (начало главы); текст всей главы.

Отшедшимъ же имъ се аггелъ Господень во сне явися Иосифу, глаголя: воставъ, поими Отроча и Матерь Его, бежи во Египетъ и буди тамо, дондеже реку ти. Хощеть бо Ирод искати Отрочате, да погубить Его. Онъ же воставъ, поятъ Отроча и Матерь Его нощию и отъиде во Египетъ. Умершу же Ироду, се аггелъ Господень во сне явися Иосифу во Египте, глаголя: воставъ, поими Отроча и Матерь Его, иди въ землю Израилеву, изомроша бо ищущии душю Отрочате. Онъ же востав, поятъ Отроча и Матерь Его, и прииде въ землю Израилеву. Слышавъ же, яко Архелаи царьствуеть во Июдеи въместо Ирода, отца своего, убояся тамо ити. Весть же приемъ, отъиде въ пределы Галилеиския.


« Предыдущая Оглавление Следующая »